9 razloga ZA kinou:
  • Kinoa ima visok sadržaj flavonoida, uključujući Kvercetin i Kampferol. Oni deluju protiv upala i virusnih infekcija te ispoljavaju anti-kancerogena i anti-depresivna svojstva.
  • Istraživanja pokazuju da 100g nekuvane kinoe sadrži 10 do 16 grama biljnih vlakana, što je mnogo više nego kod većine žitarica.
  • Kinoa prirodno ne sadrži gluten pa je kao takva idealna namirnica za osobe koje su osetljive na njega. U bezglutenskoj dijeti se ujedno njenim konzumiranjem povećava hranljiva vrednost i dejstvo antioksidanata.
  • Kinoa je odličan izvor proteina (100g kinoe sadrži 4,5g proteina), i za razliku od ostalih žitarica sadrži sve esencijalne amino kiseline .
  • Kinoa je veoma bogata mineralima kao što su kalijum, cink, gvoždje i naročito magnezijum.
  • Studije kod ljudi i pacova pokazuju da kinoa može poboljšati rad metabolizma te tako smanjiti nivo glukoze, insulina i triglicerida u krvi.
  • Kinoa je veoma bogata antioksidantima, a njihov sadržaj se uvećava klijanjem semena kinoe.
  • Visok sadržaj biljnih vlakana, proteina i relativno nizak glikemijski indeks je dobra kombinacija u borbi protiv gojaznosti.
  • Zbog izuzetno visoke hranljive vrednosti i jednostavnog gajenja i pripreme, naučnici NASA-e kinou smatraju pogodnom za gajenje u kosmosu.

Sadrži oksalate koji smanjenjem apsorpcije kalcijuma mogu potencijalno da uvećaju probleme kod osoba sa kamenčićima u bubrezima. Sem prethodno pomenute, jedina mana kinoe je još uvek, za širu populaciju, visoka cena.

 

Priprema kinoe

Kinoa  je namirnica koja lako ulazi u sastav raznih jela i sama se brzo priprema:

  • U lonac sipati 2 šolje vode te zagrejati,
  • Dodati 1 šolju kinoe i prstohvat soli.
  • Prokuvati 15-20 minuta

Ako je dobro skuvana, treba da ima blago orašast ukus i bude blago hrskava.

OSTAVITE ODGOVOR

Molimo unestite Vaš komentar
Molimo unestite Vaše ime ovde