Naučna istraživanja dovela su do rezultata da konzumiranje koštunjavih plodova dovodi do gubitka kilograma, te da koštunjavo voće poboljšava zdravlje srca i mnogo je bolja opcija od žitarica.

Ove namirnice su i čistači krvotoka. Glavna snaga koštunjavog voća je što sadrži aminokiselinu L-arginin, te pruža mnogobrojne benefite za osobe koje imaju srčana oboljenja ili osobe s povećanim rizikom od oboljenja.

Orasi

Utiče na čišćenje krvi, kao i lečenje plućnih bolesti, creva i jačanje mišića. Jezgro sadrži 65 odsto ulja, uz 15 odsto vrednih ugljenih hidrata, belančevine, fosfor, magnezijum, vitamine B i C, gvožđe. Posebno zanimljiva činjenica je to što orah, uz soju, najbolje može da zameni meso. Nalazi se u grupi uljarica, a vegetarijanci puno koriste orah zbog količine masti i proteina.

Bademi

Mogu se naći dve vrste, slatki badem i gorki badem. Prvopomenuti se jede sirov, pržen ili se prerađuje za proizvodnju bademovog maslaca, ulja i mleka. S druge strane, gorki badem je otrovan i služi samo za proizvodnju esencijalnog ulja.

Badem je izuzetno bogat bakrom, magnezijumom, fosforom, gvožđem, kalcijumom i cinkom. Vrlo je moćan antioksidans, koji ima sposobnost snižavanja holesterola. Velika količina mangana i bakra utiče na čuvanje nerava i endokrinog sistema. Održavaju čvrstinu i zdravlje kostiju. Isto tako pružaju osećaj sitosti.

Lešnici

Veoma povoljno utiču na naš organizam. Satkani su od sastojaka koji štite srce i krvne sudove. Energetski su veoma vredna namirnica, zbog čega je veoma zastupljena među mladima i sportistima. Kada se ukloni ljuska, na jezgru se nalazi tanak smeđi omotač, koji sadrži korisne polifenole. Samo jezgro sadrži 60 odsto masnoće, to su konkretno nezasićene masne kiseline, poželjne u ishrani. Najbolje ih je grickati u svežem stanju. Preporuka za dnevni unos koštunjavog voća je oko 30 grama.

OSTAVITE ODGOVOR

Molimo unestite Vaš komentar
Molimo unestite Vaše ime ovde